Canadian Ski Council – Bilingual Customer Service Representative

http://www.skicanada.org

*Le français ci-dessous

Bilingual Customer Service Representative

Seasonal contract:    Mid-September to end of March

Working Hours:           up to 37.5 hours a week

Schedule:                   Monday – Sunday 8:30am to 4:30pm, at least one day per weekend during the ski season

Location:                    This is a remote position. As such, you are required to have access to a suitable home office which includes a private area with desk, office chair, computer and high-speed internet access.

The Canadian Ski Council

The goal of the Canadian Ski Council is to increase participation in recreational skiing, snowboarding, and cross-country skiing in Canada. 

Position Description:

The successful candidate will be able to answer emails, chat or customer calls in both English and French using Zendesk customer service software. Most communication is done via email.

Experience/Qualifications:

  • Strong verbal and written communication in French with good basic English
  • Information Literacy including problem solving skills and computer proficiency (advanced knowledge of MS Office)
  • Ability to work in a Remote team environment
  • Client-based service with a professional communication manner
  • Some knowledge of the ski and snowboard industry is required and 2 years of experience in the ski industry or more is considered an asset
  • Experience with Zendesk and databases is a definite plus!

Pay range:

  • $18.00/hour and up based on skills and experience

We have a fun and respectful culture where staff work hard and laugh a lot!

Applications can be sent to [email protected]  until August 12th, 2022, at 5pm. Please include a resume and a cover letter in one document as a pdf file. Please note, applications that do not conform to these specifications, will not be considered.

While we appreciate all interest, only those candidates selected for an interview will be contacted.  No calls please.  All applications will be kept confidential.

The Canadian Ski Council is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

Logo

Description automatically generated

Représentant bilingue, service à la clientèle

Contrat saisonnier :              mi-septembre à fin mars

Heures de travail :                jusqu’à 37,5 heures par semaine

Horaire :                                du lundi au dimanche de 8h30 à 16h30, avec au moins une journée par fin de semaine durant la saison de ski

Emplacement :                    il s’agit d’un poste en télétravail. À ce titre, vous devez avoir accès à un bureau à domicile convenable qui comprend un espace privé avec bureau, chaise de bureau, ordinateur et accès Internet haute vitesse.

Le Conseil canadien du ski

L’objectif du Conseil canadien du ski est d’accroître la participation au ski, à la planche à neige et au ski de fond au Canada.

Description du poste :

Le candidat retenu sera en mesure de répondre aux courriels, au chat ou aux appels des clients en anglais et en français à l’aide du logiciel de service client Zendesk. La majorité des communications se font par courriels.

Expérience/Qualifications :

• Excellente communication verbale et écrite en français avec une bonne maîtrise de l’anglais

• Compétences informationnelles, y compris la capacité de résoudre les problèmes et la maîtrise de l’informatique (connaissance avancée de MS Office)

• Capacité à travailler dans un environnement d’équipe en télétravail

• Service axé sur le client avec une manière de communication professionnelle

• Une certaine connaissance de l’industrie du ski est requise, 2 ans d’expérience dans l’industrie du ski ou plus sont considérés comme un atout

• Une expérience avec Zendesk et les bases de données est un plus indéniable !

Rémunération :

• 18,00 $/heure et plus selon les compétences et l’expérience

Nous avons une culture amusante et respectueuse où le personnel travaille fort et rit souvent !

Postulez via le courriel [email protected] jusqu’au 12 août 2022 à 17h. Veuillez inclure un CV et une lettre de motivation dans un seul document sous forme de fichier PDF. Veuillez noter que les candidatures non conformes à ces spécifications ne seront pas prises en compte.

Bien que nous appréciions tout intérêt, seuls les candidats sélectionnés pour une entrevue seront contactés. Pas d’appels s’il vous plait. Toutes les candidatures resteront confidentielles.

Le Conseil canadien du ski est un employeur garantissant l’égalité des chances. Nous célébrons la diversité et nous nous engageons à créer un environnement inclusif pour tous les employés.